Alla inlägg den 21 januari 2012

Av alltmojligt - 21 januari 2012 21:52

shit dagarna bara rusar iväg, jag hinner inte riktigt med allt jag vill göra :/ vill hinna träffa alla mina vänner, min familj och såklart min älskling, han var hem till mig igår i alla fall   


Min dag idag:

upp kl 7 för att äta frukost annars skulle jag få håll på boxpasset om jag åt senare :P (yoghurt, bär, musli och en lingongrova med smör och skinka).

boxpass kl 9, banan efter passet

hem sen och stretcha och göra mig klar till jobbet

jobb

lunch: Ris, grönsaker och tonfisk (inte så mkt tonfisk då jag inte vet hur min kropp reagerar på fisk än :/ men än sålänge har det inte hänt nått   )

mellis: keso, äppelmos och kanel + grönt te

Middag: två mackor me ost och smör + grönt te

kvällsfika: Glass och chokladsås + några bitar melon

idag har jag också fått i mig ca 3 liter vatten :D


OBS... man ska få i sig minst 1-2 liter om dagen, men tränar man ska man lägga på 1-2 liter minst, beroende på vad man tränar!


Jag har i alla fall haft en kanon bra dag!

Av alltmojligt - 21 januari 2012 17:06

50 g jäst

8 dl vätska (vatten eller mjölk spelar ingen roll) obs går även att ha i lite filmjölk om man vill.

1 dl linfrön

1 dl solrosfrön

1 dl rivna morötter

1 msk honung

1 tsk salt

5 dl gramhamsmjöl

ca 5-7 dl fullkornsvetemjöl


för att få ihop degen gö så här:

1. smula jästen i en degbunke

2. värm vattnet till 37 grader

3. Häll över vattnet över jästen

4. tillsätt linfrön, morötter, solrosfrön, honung, salt och mjöl

5. arbeta ihop degen och låt jäsa i ca 40 minuter

6. sätt ugnen på 225 grader

7. ta upp degen och knåda till 2 längder eller om du vill göra "bullar" så gör det.

8. nu ska det jäsa igen i ca 40 minuter till.

9. pensla med lite vatten eller ägg på brödet innan du sätter in det i ugnen

10. sätt in brödet i ugnen ca 15 minuter


Dags att äta, väldigt gott med smör och ost på   



BOX

Av alltmojligt - 21 januari 2012 10:24

Idag började jag dagen med ett boxpass uppe på actic, var bara jag och en till med men kul hade vi ändå :) Imorgon är det tänkt att jag ska köra styrka på gymmet och lite kondition men få se hur mycket kroppen orkar :)


Nej nu få det bli en celsius cola   Jag dricker dem för att bli pigg, tror inte riktigt på det där med förbränningen, men jag vet att jag blir pigg av dem ialla fall :P värsta är om man druckit såna några dagar och gör ett uppehåll då har man värsta huvudvärken :/


ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards