Alla inlägg under januari 2012

Av alltmojligt - 31 januari 2012 19:24

   höger och vänster arm haha...  


vill få mer muskler över axlarna och ryggen nu ju :/

hmm

Av alltmojligt - 31 januari 2012 19:18

skulle va roligt med lite mer kommentarer av er som läser :)

Av alltmojligt - 31 januari 2012 10:55

Då var slutligen den vänskapen över! Att man inte bara kan va ärlig ?
Det värsta jag vet är oärlighet, en sak är att förfina sanningen, men att lägga till??
Nej, fan!! Det klarar jag mig utan..
 
 
Så min kära badrumsvåg, fram tills den dagen du kan va ärlig mot mig o sluta lägga på så mycket, har vi inget mera säga varann..!!!!!! ;)
(hitta på denna på FB...hihi...)

Av alltmojligt - 31 januari 2012 10:27

imorse när jag vakna så drog jag ut och gick en powerwalk på 1 timme :) alltså jag måste se rolig ut när jag går, för jag testar olika sätt att gå, typ ibland längre steg eller korta små snabba + att jag sträcker på mig som bara den så jag får en rakhållning och spänner magen så ja samtidigt får träning för magen och ryggen :P men det sista är ju mest för att det är ju så man ska ha en stolthållning, testa själv, man blir mer självsäker på nått sätt när man sträcker på sig och upp med huve :p




Av alltmojligt - 31 januari 2012 09:39

har letat efter måtten som jag hade när jag vägde in mig på viktväktarna maj 2008 då hade jag gått ner själv 7 kg...

Midjan där jag va som smalast: 100 cm Nu: 77 cm = -23cm

vid naveln: 114 Nu: 89 = -25

vaden: 39 Nu: 36 = -3

överarmen:41 Nu:32 = -9

under byst: 104 Nu:85 = -19

byst:110 Nu:93 = -17

låret:77 Nu:59 = -18


vikt = -37 kg


få se om det är någon skillnad om 1 halvår...den som lever få se :P



Av alltmojligt - 30 januari 2012 19:20

Min planering denna vecka ser ut så här:

Måndag: vila (lugn promenad 30 minuter)

Tisdag: Power walk på morgonen, kvällen blir det cirkelpass

Onsdag: Power walk på morgonen, kvällen blir det ev vasa cirkelpass eller så kör jag ett konditionspass

Torsdag: vila ev liten promenad

Fredag: spinning

Lördag Gym

Söndag:Box


Sen får vi se om jag gör som ja planerat men så här har jag tänkt nu och även bokat in mig på dessa pass :P



Av alltmojligt - 30 januari 2012 10:45

 

älskar att läsa dessa tidingar, finns massa bra tips om träning och mat :) Men några dieter går jag då inte på!!!! Handlar om att hitta ett nytt sätt att leva på för att kunna hålla vikten senare :) alltså lära sig att äta rätt och sen hitta någon träningsform som man tycker är rolig för att kunna fortsätta att röra på sig :)

Av alltmojligt - 30 januari 2012 08:04

Igår var jag iväg och körde box i 75 minuter och jag älskar verligen att kö box, blir som ett litet barn på julafton typ :P skulle ha haft någon som spela in igår när jag gjorde en vurpa, när jag skulle sparka och vurpa istället på rumpan..hahaha..men upp på benen och fortsätta. sen var det min vän som skulle göra samma övning och hon gjorde lika vurpa som mig :P Undra va alla andra tänkte om oss hihi...Kul hade vi i alla fall och vi avsluta med idioten:

tio raka, tio krokar och tio upercut eller va det nu heter :p sen ner på golvet 10 situp sen springa till andra sidan lokalen och köra 10 upphopp eller om man tog med sig stora mitzen och drog sig tillbaka med knäna på den och armarna fick jobba sen lika som tidigare fast 9 av varje och nästa 8 osv.  JOBBIG men grymt kul :)


Efter boxpasset stanna jag kvar för jag tänkte gö några andra vänner sällskap på gymmet, men jag körde 10 minuter på gåbandet sen gjorde jag några arm och ryggövningar, men det kändes att jag boxat innan för jag orka inte så mycket som jag brukar. Till slut orka jag inte med mer så jag åkte hem och käka mat för jag va klantig och glömde att ta med mig något att äta Direkt efteråt boxen, viktigt att få i sig något direkt efter träning.


Jag vet att många har tänket att "nu har jag ju tränat och då kan jag ju inte äta" men då är man då ute på fel spår ;) jag brukar ha med mig banan eller smörgås med jordnöttssmör på som jag äter sen när jag kommer hem äter jag mat och vill att det ska vara efter tallriksmodellen för att jag ska kunna få i mig allt kroppen behöver utan att ta massa olika tillskott mm.


Idag har jag vilodag, men kliar i kroppen för att träna men jag vet att man måste ha vilodagar för att kroppen ska kunna återhämta sig och att det ska bli några resultat :) Så man ska inte va rädd för att vila någon dag, mesta handlar om kosten om man vill gå ner i vikt!


  denna bild är tagen när jag hade gått ner ca 16 kg. och totalvikten jag gått ner är 37 kg :) Jag tittar inte så mycket på vikten längre eftersom jag sätter upp mål att jag ska klara av vissa mål som att kunna springa 1 mil eller liknade, för då kommer allt med på köpet :P även muskler :P tihi



Ovido - Quiz & Flashcards