Alla inlägg den 23 januari 2012

Av alltmojligt - 23 januari 2012 18:53

Måndag: vilodag (3 km lugn promenad)  

Tisdag: spinning 55 min  

onsdag: ev. gym men får se om jag hinner och orkar!

Torsdag: Spinning

Fredag: få se vad jag orkar :P

Lördag: lika som fredag!

Söndag:   snowboard och sen blir det   (box)


denna vecka tänkte jag köra mest kondition :)

Av alltmojligt - 23 januari 2012 17:47

Många har sina undanflykter och jag vet hur det är, jag själv har vart där. Bättre att vara ärlig mot sig själv och låta saker och ting ta tid! Har du rast när du jobbar? ta chansen då och ta en promenad, det ger friskluft, man rensar tankarna, känner sig mycket piggare efteråt och då gör man också ett bättre jobb/plugg ;)

Man måste ju inte börja med 30 minuters promenad varje dag, gå det du känner för och sen några veckor senare kanske man fixar att gå längre. jag själv började gå runt kvarteret där jag bodde och då vägde jag 105 kg och jag kan lova att det var jobbigt med bara 10-15 minuter men jag har ju också orkat mer och mer nu när jag kunnat gå ner  i vikt.

När jag vägde som mest hade jag grymt dålig självkänsla och livet var inte roligt, men jag insåg att det är bara jag själv som kan göra något åt det för det är min kropp och det är bara jag som gjort att jag var där jag var. Man kan inte skylla på andra att man äter fel eller att man inte rör på sig. Många vet jag också säger de inte har tid och nog kan man ta en promenad istället för att glo på tv eller sitta framför Facebook ;)

Jag själv har minskat mitt Tv tittande bra mycket och vet ni vad? Jag mår grymt bra av att hellre gå att träna eller ta en promenad med mina vänner eller om jag gör det själv :D


Men kom ihåg att äta MAT fast du vill gå ner i vikt annars ställer bara kroppen in sig på svält och så kan man ju inte leva ;)


  

Av alltmojligt - 23 januari 2012 10:17

Igår kväll jobbade jag och jag vet att jag hade tränat innan men på min rast gick jag ut och gick 3 km för att rensa huvudet, då jag behövde få tillbaka min energi... min middag blev tonfisk, ris, grönsaker och dressing

till kvällsmål åt jag keso och apelsin (mums).  

Idag hade jag tänkt ta en morgonpromenad men jag kände att nu få det va nog innan det går över i fel beteende, nog för att jag älskar att träna och röra på mig så vill jag inte att det ska bli för mycket för jag ska ju ändå hitta ett sätt att leva på och må bra. Så idag blir det vilodag, imorgon har jag bokat in mig på spinningen så då vill jag vara utvilad :D

Jag tänker många gånger på dem som tränar så hårt och inte ger kroppen den näring den behöver, snacka om vad man utsätter kroppen för då! de som bara äter "pulvermat" för någon quickfix bör inte alls träna, kroppen kommer bara ta stryk och man bryter bara ner kroppen.

bättre man försöker hitta ett sätt att leva på och göra småförändringar och låta det ta tid! Det kan ju ta en tid att GÅ upp och låt även kroppen ha sin gång för att kunna gå ner igen annars kommer det vara svårt att hålla vikten i framtiden.

Jojo bantning är INTE bra för kroppen!!!


Så äta Riktig mat och röra på sig GÖR resultat! för det har jag gjort och jag vet att det funkar!  

Ovido - Quiz & Flashcards