Alla inlägg den 29 februari 2012

Av alltmojligt - 29 februari 2012 19:52

lättkesella blandat med lite honung sen lite nötter och chokladsås uppe på   

Av alltmojligt - 29 februari 2012 15:47

Idag kände jag inte för att åka iväg och träna, men har ändå lyckats me att gå 3 promenader på 3 km vadera så jag tycker inte ja behöver åka och träna idag heller :P Ska ta och röja upp i lyan istället och njuta av att det har varit en hyffsat bra dag!


UNDERBARA SOL  



Av alltmojligt - 29 februari 2012 13:48

http://www.kaloritabell.com/kaloriforbrukning.html


själv skulle jag nog bli knäpp av att hålla på att räkna kcal varje dag, kan ju ändå va till en hjälp när man ska börja tänka hur man bör äta!


det sägs att som kvinna ska man få i sig runt 1500 kcal om man bara sitter rakt upp och ner under en dag för att kunna gå ner i vikt, sen måste man ju öka när man tränar så inte kroppen ställer in sig på svält... försöka ligga på 500 kcal under det man förbrukar för att kunna gå ner... detta är bara vad jag har läst mig till och jag har själv inte gått efter att räkna kcal för att gå ner i vikt!


värt att tänka på!

När man har ätit 7000 kcal mer än vad man gjort av med, oavsett om energin kommer från nyttig mat, godis, bakelser eller någon slags dricka, så har man gått upp ett kg. Ligger man på + 200kcal om dagen, vilket inte låter så mycket, så går man upp 10kg på ett år. Det däremot, är ganska mycket.

Ovido - Quiz & Flashcards