Alla inlägg den 4 februari 2012

Av alltmojligt - 4 februari 2012 21:37

hmm undra om jag ska palla mig upp tidigt imorgon och köra ett cardiopass på morgonen?! Skulle va kul att ha någon med sig bara!

Av alltmojligt - 4 februari 2012 19:15

va iväg och köpte tidningen topp hälsa idag, va inte så skoj denna gång :( men alltid kul att titta på lite träningskläder i den :P


Nu måste jag ha något att längta till typ om någon vecka bara, för v 20 är så långt bort just nu för mig :/

Av alltmojligt - 4 februari 2012 15:34

vill ha söndag NU! ska få träffa skaring på dan sen på kvällen är det BOX!!! Någon som vill hänga på?

Av alltmojligt - 4 februari 2012 11:36

irriterande när man frågar vissa varför inte de tränar eller bara ut och rör på sig och de kommer med ursäkten att det inte finns tid, tid finns det men som sagt planera, planera och planera. Även om man är trött en dag så har man planerat så ta sig i väg ändå för man blir piggare i längden och man orkar mer under dagarna ju mer tränad man är! Men även viktigt att äta och sova bra också! Blir man sjuk närm an väl kommit igång låt kroppen vila och kör igång sen när halsont, feber försvunnit så man inte tappar allt igen, men börja lugnt bara att man tar sig iväg för att röra lite på sig.


som hälsoinspiratör på jobbet har jag hört många dumma bortförklaringar som jag även själv har använt mig av :P

- det är för dyrt = nej, man kan ut och gå, använd sin egen kroppsvikt, samt att köpa ett träningskort är bara en investering i sig själv ;)

- har inte tid = klart man har finns 24 timmar om dygnet och göra något i 20 minuter om dagen kan nog alla få in i sitt liv. har man barn lek med dem och använd dem som tyngder.

- jag är för tjock för att vara på gym = om man nu tycker det då är det väl på tin att gö nått åt det då?! och på gym tränar man :P eller va man nu känner för att träna på för vis!


ofta finns det friskvårdpengar som man kan använda sig av från jobbet för att kunna skaffa träningskort mm!



Av alltmojligt - 4 februari 2012 07:26

Idag ska jag iväg och träna med en som jag lärt känna genom jobbet. Hon skulle visa några övningar som hon gör för att få snygga armar :P, men jag inser ju också att ja måste förbränna fett om mina muskler ska bli synliga :P även magen, hatar när jag står och hoppar och känner att fettet åker upp och ner...


sen ska jag testa en sak nu i 1 månad och se vilka resultat det ger men det skriver jag om sen :P Med start i dag...


 

Ovido - Quiz & Flashcards