Alla inlägg under januari 2012

Av alltmojligt - 21 januari 2012 17:06

50 g jäst

8 dl vätska (vatten eller mjölk spelar ingen roll) obs går även att ha i lite filmjölk om man vill.

1 dl linfrön

1 dl solrosfrön

1 dl rivna morötter

1 msk honung

1 tsk salt

5 dl gramhamsmjöl

ca 5-7 dl fullkornsvetemjöl


för att få ihop degen gö så här:

1. smula jästen i en degbunke

2. värm vattnet till 37 grader

3. Häll över vattnet över jästen

4. tillsätt linfrön, morötter, solrosfrön, honung, salt och mjöl

5. arbeta ihop degen och låt jäsa i ca 40 minuter

6. sätt ugnen på 225 grader

7. ta upp degen och knåda till 2 längder eller om du vill göra "bullar" så gör det.

8. nu ska det jäsa igen i ca 40 minuter till.

9. pensla med lite vatten eller ägg på brödet innan du sätter in det i ugnen

10. sätt in brödet i ugnen ca 15 minuter


Dags att äta, väldigt gott med smör och ost på   



BOX

Av alltmojligt - 21 januari 2012 10:24

Idag började jag dagen med ett boxpass uppe på actic, var bara jag och en till med men kul hade vi ändå :) Imorgon är det tänkt att jag ska köra styrka på gymmet och lite kondition men få se hur mycket kroppen orkar :)


Nej nu få det bli en celsius cola   Jag dricker dem för att bli pigg, tror inte riktigt på det där med förbränningen, men jag vet att jag blir pigg av dem ialla fall :P värsta är om man druckit såna några dagar och gör ett uppehåll då har man värsta huvudvärken :/


ha en bra dag!

Av alltmojligt - 20 januari 2012 16:30

Varit iväg och fått lite massage, var väldigt spänd i rygg och axlar men nu känns det bättre :)

 

grymt kallt var det ute när jag gick hem, men fort hem gick det :P  

Av alltmojligt - 20 januari 2012 14:19

något att tänka på:


A: vilken väg ska jag gå?

K: beror på vart du vill komma!

A: det vet jag inte?

K: då spelar det ingen roll!

Av alltmojligt - 20 januari 2012 11:32

Frukost: Kesella hallon 250 g, banan och äpple samt kaffe

 

Mellis: Banan + kaffe

Pannkakor till lunch det är gott det, jag gör efter detta recept:

2 ägg

1dl vetemjöl

1dl havregryn

3 dl mjölk

höftar i lite salt och kanel i smeten också sen är det bara att steka blir ca 3-4 pannkakor.

Mellis: 2 knäckebröd mackor med smör och skinka som pålägg

Middag: Pizza

Kvällsmål: få se om jag orkar nått efter att ätit pizza haha :P


motion: promenad från jobbet och sen till och från lugnet då jag ska få lite massage idag :)

Av alltmojligt - 19 januari 2012 20:12

snacka om att jag blir less när jag verkligen trott att det är pågrund av mjölken jag fått utslag av, men nu har jag skött mig ett längre tag och idag hade jag massa prickar igen :( så nu tänker jag även testa att äta lite fisk och se om det händer något :/ och ringer man till vårdcentralen får man svar att man ska utesluta det man tror man är allergisk mot istället för att gå och göra ett test så man vet på engång....suck...


Ja, ja idag blev det i alla fall aktiv vila (promenad till och från jobbet + från stan och till jobbet...) ca 9 km :P

Av alltmojligt - 19 januari 2012 13:16

 

olika tips för att komma igång:


1 använd almanackan och boka in när du ska träna

2. träna direkt efter jobbet eller före.

3. börja inte med något annat.

4. gör dina mål synliga såsom att sätta upp lappar lite här och där, men sätt inte upp mål som är negativa EX. jag ska inte äta godis utan sätt fokus på det du vill som ex jag ska bli snyggare

5. använd positivt tänkande

6.planera på längre sikt

7. ställ och häng fram skor och kläder.


Själv använder jag almanackan för att planera in vad jag ska göra, obs jag skriver även in vilka dagar jag ska vila från träningen nu förtin :P


Ett annat tips är att göra samma sak i 21 dagar för det är ungefär vad som det tar för en att komma in på nytt tänkande... typ som gå promenad 21 dagar i rad bara för att få in själva tänkandet att ut och röra på sig.


ha det gött

Av alltmojligt - 18 januari 2012 20:44

shit idag blev det en såndär IDIOTDAG igen :/
*promenad till jobbet 3 km
*promenad från tisken till jobbet 2 km
*promenad hem från jobbet 3 km
*promenad till fysiocenter ca 2-3 km
*gym (tog ej ut mig)
*promenad till actic för att kunna ta ut mig
*promenad hem ca 3 km
Och nu j*vlar ska jag vila till lördag för då är det BOX :D

Ovido - Quiz & Flashcards