Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

trött?

Av alltmojligt - 4 februari 2012 11:36

irriterande när man frågar vissa varför inte de tränar eller bara ut och rör på sig och de kommer med ursäkten att det inte finns tid, tid finns det men som sagt planera, planera och planera. Även om man är trött en dag så har man planerat så ta sig i väg ändå för man blir piggare i längden och man orkar mer under dagarna ju mer tränad man är! Men även viktigt att äta och sova bra också! Blir man sjuk närm an väl kommit igång låt kroppen vila och kör igång sen när halsont, feber försvunnit så man inte tappar allt igen, men börja lugnt bara att man tar sig iväg för att röra lite på sig.


som hälsoinspiratör på jobbet har jag hört många dumma bortförklaringar som jag även själv har använt mig av :P

- det är för dyrt = nej, man kan ut och gå, använd sin egen kroppsvikt, samt att köpa ett träningskort är bara en investering i sig själv ;)

- har inte tid = klart man har finns 24 timmar om dygnet och göra något i 20 minuter om dagen kan nog alla få in i sitt liv. har man barn lek med dem och använd dem som tyngder.

- jag är för tjock för att vara på gym = om man nu tycker det då är det väl på tin att gö nått åt det då?! och på gym tränar man :P eller va man nu känner för att träna på för vis!


ofta finns det friskvårdpengar som man kan använda sig av från jobbet för att kunna skaffa träningskort mm!



 
 
Ingen bild

maria

4 februari 2012 16:58


Alla når den punkten tids nog då det är dags att göra nåt åt saken....¨det hjälper inte att "tjata" att dom ska med att träna...kan bli mer negativt för den/dom. Men självklart, det är skitbra att uppmuntra nån till att träna. Själv så trodde jag att jag kunde träna när som helst innan läkarn förbjöd mig pga hjärtat. Har aldrig längtat så mkt efter att kunna få röra på mig som då. Det var inte en självklarhet längre...Det var inte förrän då jag blev sporrad till träning.Och gym har aldrig varit en favorit men det krävdes hjärtfel för att jag skulle lära mig att motion och träning är inte är en självklarhet för alla. Sen jag blev friskförklarad till 75% så gör jag ju inget annat än tränar och rör på mig jämnt och jag älskar det. Men låt var och en komma till den punkten då man själv känner att "det här vill jag göra för mig" funkar inte annars hur väl man än menar som vän/familj eller arbetskamrat.
Allt har sin egen tid!:D
Älskar dig min underbara vän!puss!

alltmojligt

4 februari 2012 17:19

ja det handlar ju om att man själv måste vara motiverad och visst finns det orsaker att man inte kan träna men de saker jag tog upp va mest dåliga ursäkter och ute från mig själv hur jag själv var tidgare. puss på dig min älskade vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alltmojligt - 6 januari 2014 13:24

Om ni vill följa mig och min träning så finns jag nu på instagram nuelleraldrig87 ...

Av alltmojligt - 4 januari 2014 20:32

Allt rullar på som vanligt och jag mår toppen! Idag blev det en sväng till gymmet med min underbara sambo. ? ...

Av alltmojligt - 24 december 2013 23:56


Hoppas ni haft en bra dag?! Vi har haft det bra och mysigt :) ...

Av alltmojligt - 23 december 2013 19:27


Detta härliga gäng gick jag med på pt-utbildningen

PT

Av alltmojligt - 16 december 2013 14:41


Japp nu har jag fixat utbildningen! Helt underbart känns det! Ska bli kul och jobba med detta och jag har verkligen hittat något jag brinner för! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards