Alla inlägg under februari 2012

Av alltmojligt - 10 februari 2012 16:33

idag har jag orkat lite mer än de senaste dagarna, så jag palla mig ner och boka en tvättid idag så jag slipper gö det nästa vecka, då blir det fullt upp med massa jobb. 


lövbiff med rostade grönsaker 1 port.

1 potatis

2 morötter. 2 palsternackor

2-3 vitlöksklyftor

1/2 paprika, 3 rödbetor(färska)

1tsk olja

salt, svartpeppar, rosépeppar

200 g lövbiff

2msk mjukost

3msk kvarg 1%

2 soltorkade tomater


skär rotfrukterna och paprikan och lägg i en ugnsfastform sen ha på oljan och salt, peppar. sätt in i ugnen ca 25 min på 200 grader

krossa rosépeppar och blanda med mjukosten, bredblandningen på köttet (vik det dubbelt)och krydda me salt, bryn köttet.

hacka tomater och blanda med kvarg, smaka av med salt o peppar så har du en kall sås till sen.

Av alltmojligt - 10 februari 2012 14:06


är inte så förtjust i reggae men denna text va något att tänka på...

Av alltmojligt - 10 februari 2012 10:22

denna helg va min lediga helg som jag hade tänkt att bara njuta och gö det jag ville, men rackans bacill hoppa på mig och slog ner mig, men nu tror jag faktiskt att det är på väg åt rätt håll, men snorar och hostar lite än, men sluppit att hostan på natten i alla fall, alltid ett steg framåt :)


idag greja jag lite med gröten, så hade i linfrön, kokosflingor och mosad banan sen kanel uppe på, helt okej men hade nog för mycket salt i gröten :P


nu under tiden jag vart sjuk har jag tittat igenom alla böcker från viktväktarna och oj va mycket goda recept jag måste testa :)

kanske lägga ut recepten här också?

Av alltmojligt - 9 februari 2012 10:04

hostan blir bara värre och värre, vakna upp med att hålla på att kväva mig själv av hostan kändes det som :/ jag som trodde det skulle bli bättre och bättre men har bara blivit sämre och sämre och ändå har jag var lugn och inte gjort nå mer ansträngande än ta mig upp ur sängen eller soffan.


jag försöker dricka mycket te, vatten och även få i mig vitaminer från frukter mellan måltiderna.



några förslag va man kan gö för att känna sig lite uppmuntrad?

Av alltmojligt - 8 februari 2012 21:53

       

lite olika frillor :P

Av alltmojligt - 8 februari 2012 19:31

avskyr att av sjuk, finns ju inget att gö :( men jag lovar att jag inte ska träna bara för jag är rastlös! Har lånat filmer av älsklingen men jag får inte ro i att sätta mig ner och titta på dem :/

Idag gjorde jag i alla fall lite mat nu på kvällen, annars har jag bara vräkt i mig massa gottigott och det blir man ju inte frisk på, utan det ska vara mat som gör att kroppen blir bra igen, men som jag sagt tidigare så avskyr ja att laga mat till mig själv, men tycker det är kul att laga åt andra.


Massa tankar och funderingar snurrar i huve :/ usch och fy....

Av alltmojligt - 8 februari 2012 12:51

inte tränat nått nu då jag är sjuk. Jag håller på att klättra på väggarna snart, blir tokig av att ligga hemma i soffan och inte kunna göra något. Men måste vila så jag blir bra snart, blev att sjukskriva sig då jag hade feber och kunde knappt stå på benen. Men så typiskt när jag väl hade en "lugn" vecka framför mig, slår nästan aldrig fel att bli sjuk när man börjar slappna av :/

Av alltmojligt - 6 februari 2012 06:50

ja jag som kände mig så bra lördag och söndag så jag körde stenhårt med träningen men i natt vakna jag att jag blivit förkyld, snorig ont i huve och ont i kroppen... Nog åkt på förkylningen för jag tränat så hårt sen är det så många som är sjuka nu, så nu blir det VILA för mig, eller ja jag måste ju jobba men det blir ingen större ansträgning från min sida...Men tur kroppen säger ifrån när det blir för mycket :P

Ovido - Quiz & Flashcards